vrijdag 30 april 2010

Quinoaballetjes


Quinoa is een graan dat geteeld wordt in de Andes.
Het is een ideaal graan voor vegetariërs en alle andere omdat het een heel rijk assortiment aan aminozuren bevat (bouwstenen van eiwitten)

- neem een kop quinoa en voeg daar 2 koppen water aan toe: laat koken tot alle water is opgenomen en de quinoa gaar is;
- voeg er +/- 50 g fijn gesneden ui aan toe en ook 50 g gemalen kaas;
- kneden en kruid met peper en muskaatnoot eventueel wat zout;
- maak je handen nat en maak er kleine balletjes van;
- bakken in hete olie;
- opdienen met koude groenten, warme groenten, etc...

2 opmerkingen:

  1. Ferme blog moet ik zeggen.
    Ik zie dat ik je maandag eens aan de mouw moet trekken voor wat suggesties en tips.

    Wat je recept betreft. Ziet er weer goed uit. Kan je me laten weten waar je Quinoa kan vinden?
    Hier in de buurt hebben we niet dadeljk winkeltjes met alternatieve voedingsproducten. Misschien weet je in de buurt van Hasselt wel iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben weer op zoek naar een nieuw recept. Heb je nog iets in petto voor onze vegetariër?? Na het zien van "Meat the truth" heb ik hier nog kandidaten om minder vlees te eten.
    Heb je de film al gezien? Ik breng hem maandag mee terug.

    BeantwoordenVerwijderen